3 dager på den kinesiske mur

Nå er vi tilbake i Beijing igjen etter 3 dager på tur. Vi besøkte noen avsideliggende deler av den kinesiske mur. Det var krevende og gøy, og musklene våre er veldig såre etter bratte stigninger både opp og ned. Det var SÅ verdt det.

På mandag tok vi buss i 3,5 time for å komme oss til Xizhazi Village. Der spiste vi lunsj i et gjestehus som var skikkelig skittent og ekkelt, så det var såvidt vi fikk i oss noe mat før vi gikk opp på fjellet. Det tok 1,5 time å gå opp til det nærmeste vakttårnet på den kinesiske mur. Der overnattet vi i telt, med utsikt helt til Beijing. Det var helt utrolig!

Vi startet å gå ved Xizhazi, gikk opp til vaktårnet, overnattet der og gikk lang muren i noen kilometer før vi gikk ned til Beikou village.

Det var helt fantastisk å våkne opp til den sinnsyke utsikten! Vi syntes selvfølgelig at det var utrolig stas å overnatte på muren, og det var flere ganger vi følte for å klype oss i armen. Vi spiste frokost på vakttårnet, og gikk langs muren til Beikou village. Der ble vi møtt med åpne armer og fantastisk mat! Vi har enda ikke spist så veldig mye god mat her i Kina, men i Beikou fikk vi virkelig god mat. Jeg er så glad for at vi har hatt sushi i Norge en stund, slik at jeg fikk øvd meg på spisepinne-teknikken. Tenk å spise ris med pinner!? Vi får det iallefall til ;-)

Vi snakker engelsk nesten hele tiden, og jeg merker når jeg skal skrive på bloggen at setningsoppbyggingen er rar og jeg bruker rare ord. Men jeg får håpe dere forstår hva jeg skriver uansett!

I dag skal vi reise til Xi'an og terracottakrigerne. Men først skal vi ta oss en ettermiddagslur! I går møtte vi masse folk via couchsurfing, og vi drakk øl sammen på en pub. Deretter havnet vi på karaoke, og vi var ikke hjemme før 06.00. Det var så gøy, men i dag er vi litt slitne.